Marketingbureau N2MY, creatieve brein achter HeartsofGold nieuwe vriend van CHIO

Hearts of Goldd

Het mooie filmpje Hearts of Gold was een groot succes tijdens de presentatie van het EK bid aan de FEI op 29 september jl.
Nederland en in het bijzonder Rotterdam heeft zo de eerlijke, “recht uit het hart”- benadering van de paardensport willen overbrengen aan het FEI- team dat in november de beslissing bekend gaat maken wie in 2019 de Europese kampioenschappen springen, dressuur en para-dressuur mag organiseren. Daarnaast wil het bid-team, bestaande uit CHIO Rotterdam, KNHS, KWPN en Rotterdam Topsport met het filmpje de harten samen laten kloppen van enthousiaste supporters, burgers, ondernemers, bestuurders, ruiters en paarden.

Wij vroegen Robert Bot van Marketingbureau N2MY, tijdens de afgelopen bijeenkomst van de Vrienden van het CHIO, hoe het idee was ontstaan. “Wij waren al in gesprek met het CHIO Rotterdam en hadden al bedacht dat er iets zou moeten komen dat mensen verbindt. Vooral de brede betrokkenheid van het hippische topevenement met bedrijfsleven, onderwijs, maatschappelijke initiatieven, etc. was een mooie aanleiding. Toen het EK bid ter sprake kwam ontstond bij ons spontaan het idee van het 'Hearts of Gold’ teken, een simpel gebaar, waarbij de rechtervuist even op het hart wordt gedrukt. Tijdens het afgelopen CHIO Rotterdam 2016 hebben wij mensen in beeld gebracht die de komst van de EK's 2019 naar Nederland een warm hart toedragen. Zij hebben voor de camera het ‘Hearts of Gold’-teken gemaakt. En geloof het of niet, wij hadden er als niet-hippische creatievelingen geen idee van dat de FEI toen juist de #TwoHearts campagne had gelanceerd… maar het sluit natuurlijk wel geweldig aan!”
Het bid-team en het CHIO Rotterdam zijn in ieder geval blij met de mooie campagne en de positieve reacties op het bidbook en filmpje. Alhoewel het nog even spannend blijft of Nederland/Rotterdam de EK’s toegewezen krijgt. Op 19 november weten we meer.

  • Deel dit artikel