Langdurige samenwerking werpt vruchten af voor CHIO en sponsor

Tijdens het Hippisch Haven Gala, de tradtionele bijeenkomst voor sponsoren van het CHIO Rotterdam, gisterenavond in de burgerzaal van het Rotterdamse stadhuis heeft het CHIO Rotterdam de sponsorovereenkomsten met hoofdsponsor Rabobank en de Legacy Partners Dura Vermeer en Allianz Nederland met 3 jaar verlengd.
“Het is gebleken dat een partnership met onze sponsoren op de lange termijn goed is voor alle partijen. Samen hebben we belang bij en werken we aan een beter evenement,” aldus Jan de Mooij, bestuurslid commerciële zaken van het CHIO Rotterdam. ”En deze drie partijen zijn het bewijs dat dit resultaat oplevert!”
Voor de Rabobank is de paardensport een strategische keuze en de bank ziet het CHIO Rotterdam als belangrijk internationaal podium voor de ontwikkeling van de hippische sport. De relatie met CHIO Rotterdam bestaat al vele jaren. Deze nieuwe overeenkomst is een formele bevestiging dat de relatie ook in de toekomst zal worden uitgebouwd. Rabobank gelooft immers in duurzaamheid. Langdurige relaties met haar klanten maar ook met de partners in de stad. “Ons hoofdsponsorschap van het CHIO Rotterdam is hier een goed voorbeeld van. Ook de komende 3 jaar gaan we wederom voor een mooie invulling van deze samenwerking”, aldus Coert Beerman, directievoorzitter Rabobank Rotterdam.
De samenwerking met Dura Vermeer dateert al vanaf de allereerste editie van het CHIO Rotterdam en heeft in al die jaren nog niets aan rendement voor beide partijen verloren. “De ambities van Dura Vermeer én het CHIO sluiten naadloos bij elkaar aan. Liefde voor de hippische sport, hart voor de stad en oog voor commercie komen samen en dragen bij aan binding en verbinding van grote toegevoegde waarde is. We zijn er trots op dat we ons sponsorship met drie jaar verlengen en daarmee sinds 1948 onafgebroken betrokken zijn bij het mooiste paardensportevenement van ons land”, aldus Job Dura, voorzitter Raad van Bestuur.
Allianz is al 3 jaar betrokken bij het CHIO en sinds 2013 Legacy Partner. Allianz focust in dit partnership onder andere op het aangepast sporten. Dat is een van de pijlers van het CHIO Rotterdam en de Hippische Alliantie Rotterdam, waar het CHIO deel van uit maakt. De ondersteuning van Rijvereniging de Hazelaar past naadloos in de strategie van Allianz. CEO Sjoerd Laarberg: “Het gaat erom wat je voor iemand kunt betekenen op de meest betekenisvolle momenten in het leven van mensen. In het zakelijke verkeer, maar ook bij het nemen van je maatschappelijke verantwoordelijkheid. Het CHIO biedt ons een uniek platform om dit te combineren.”