Een solide basis

Alhoewel de definitieve begroting van het CHIO Rotterdam begin februari door het bestuur wordt vastgesteld ziet het er voor de 66e editie van het Rotterdamse internationale topsportevenement gezond uit.
De meerjarige sponsorovereenkomsten die het evenement heeft met hoofdsponsor Rabobank, Legacy Partners en andere partijen geven een solide basis. John de Vos, MT-lid en verantwoordelijk voor o.a. sponsoring merkt dat bedrijven voor sponsoring in deze nieuwe economie bewuste keuzes maken en op een andere manier invulling geven aan hun sponsorship dan een aantal jaren geleden. “Gelukkig blijkt ons concept goed aan te slaan,” aldus De Vos. Hij ziet ook dat de belangstelling voor de mogelijkheden van de Grandstand, het multifunctionele gebouw dat in 2011 in gebruik is genomen, gedurende de rest van het jaar groeit. “We hadden al een Rabobank Room in het gebouw, binnenkort komen daar een Allianz Room en een Mercedes Benz Room bij. Ook vormt het gebouw een soort thuisbasis voor een nieuwe business club bestaande uit top ondernemers en de top van toonaangevende familiebedrijven. Zowel het CHIO Rotterdam als de Rotterdamsche Manège zijn vanuit hun lange historie nauw verbonden met grote Rotterdamse familiebedrijven. Dat is iets bijzonders waar we trots op zijn en mogelijkheden zien om waardevolle verbindingen te maken tussen corporates, familiebedrijven en de regionale overheid.”
Door het jaar worden voor deze nieuwe business club thema avonden georganiseerd met gastsprekers en uitgebreide netwerkmogelijkheden. Tijdens de eerste thema avond, eind 2013, was het woord aan Leendert Bikker, voorzitter van de Raad van Toezicht van het CHIO Rotterdam en voorzitter van de Economic Development Board Rotterdam.