De voortekenen zijn veelbelovend...

Over 8 dagen gaat voor de 69ste keer het CHIO Rotterdam van start. In die 69 jaar is er veel veranderd. Het CHIO Rotterdam is niet meer alleen het 4-daagse feestje in het Kralingse Bos van paardensportliefhebbers, het is door de jaren heen uitgegroeid tot een internationaal top evenement met sport van het allerhoogste niveau maar ook met hospitality en merkuitstraling van topniveau. En…. van een 4-daags feestje is het uitgegroeid tot een 12 maanden beleving. Het evenement zelf, van 22 tot en met 25 juni a.s. is de apotheose van het gehele jaar.
“Het hele jaar door zijn we samen met onze commerciële partners bezig om het merk te laden en het evenement deze uitstraling te geven,” zegt John de Vos, met zijn team verantwoordelijk voor sponsoring bij het CHIO Rotterdam. "Met onze business clubs en onze concepten werken wij van een return on investmentgedachte voor onze sponsoren. En ook hippisch is er een aantal competities wedstrijden die toewerken naar het CHIO Rotterdam. De laatste maand voor het CHIO begint merk je goed hoe het evenement leeft …. Tijdens het traditionele Hippisch Haven Gala afgelopen maand waren ruim 140 sponsors en VIP's aanwezig inclusief onze burgemeester en de Commissaris van de Koning. En tijdens de selectiewedstrijd van de CHIO Zuid-Holland Cup dressuur zie ik 160 deelnemers van 40 verenigingen met fans genieten van de sport op ons prachtige terrein. Het evenement leeft volop, dat zien we bijvoorbeeld aan het social media bereik tijdens die pre-events. Er wordt volop gepost en geliked op Facebook, Twitter, Instagram en LinkedIn en we hebben zelfs een aantal enthousiaste vloggers die verslag doen van ‘hun CHIO’ via ons en hun eigen YouTube kanaal. Als ik al die signalen zie denk ik dat het 69ste een prachtige apotheose wordt van de afgelopen 12 maanden.”